El carnet per punts al Tribunal Suprem

dijous, de juny 15, 2006

Si ja de per si, el carnet per punts porta polèmica, ara que el Tribunal Suprem ha admès a tràmit el primer recurs contra el carnet per punts, no em vull ni imaginar quan comencin tots a trobar-li buits legals i a altres històries.

El recurs ha estat presentat per l'associació Automobilistes Europeus Associats i es basa en la impossibilitat de recórrer els punts retirats per una infracció si el conductor no està d'acord, al contrari del que succeeix amb les multes, que sí es poden recórrer. Segons l'AEA això es deu que la retirada dels punts es considera com una minva de les facultats per a circular del sancionat, i com com a una sanció pròpiament dita. Anem, que seria equiparable a no passar l'exámen psicotècnic, per comparar-ho amb alguna cosa.

Però a sobre hi ha més, per posar un exemple, jo no he de renovar el meu carnet de conduir fins dins de 8 anys, i quan em vaig treure el carnet de conduir, no vaig haver de passar cap prova o exámen perquè em donessin els 12 punts (8 per als principiants), així que fins dins de 8 anys no s'hauria d'aplicar en el meu cas el carnet per punts. Així que l'AEA estima que caldria esperar deu anys per a la correcta aplicació el nou sistema, que recordem, començarà a aplicar-se dins de 16 dies.

Per si això fos poc, el Suprem tardarà almenys un parell d'anys a dictar sentència, i de ser aquesta favorable a l'AEA, els conductors als quals els hagin retirat qualsevol quantitat de punts o fins i tot retirat el carnet de conduir "podrien exigir indemnitzacions al Govern espanyol pel mal causat", afirma el president de l'AEA. Si això fos així, tinc la sensació que en la DGT rodarien caps per fer un permís typical Spanish, fet de pressa i corrent i sense revisar tot a fons...

Podeu llegir els buits legals en la web de Autopista.es. Una lectura molt recomanable per no tenir-ne alguna que una altra sorpresa a partir de l'1 de juliol.

traduit del castellà de motorpasion

marcadors socials: ma.gnolia furl reddit Squidoo Technorati delicious google yahoo digg facebook

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada