Ja feia uns dies que havia vist una moto molt petita (miniatura) baixant per la carretera de Vallvidrera i alguna altra vegada també l'havia vist pel carrer i comentan-ho amb un amic vaig decidir investigar una mica per descobrir de quina moto es tractava.
Doncs el cas és que és una Honda DAX no va ser la primera el seu predecessor va ser la Honda Monkey (el seu nom, de la postura dels conductors al conduir-la), es va crear en un principi per als nens (Honda Z 100) i ningú s'hagués imaginat el seu èxit, la segona moto més fabricada de la marca. L'any 1963 és va crear el primer model homologat per circular pel carrer (CZ 100).
Doncs el cas és que és una Honda DAX no va ser la primera el seu predecessor va ser la Honda Monkey (el seu nom, de la postura dels conductors al conduir-la), es va crear en un principi per als nens (Honda Z 100) i ningú s'hagués imaginat el seu èxit, la segona moto més fabricada de la marca. L'any 1963 és va crear el primer model homologat per circular pel carrer (CZ 100).
Va ser a l'any 1969 que és va fer una millora (la DAX) de la moto, algo més allargada (d'aqui el nom DAX, gos salsitxa), un motor més gran (70cc), batería, suspensió... L'any 1980 és va deixar de vendre al mercat Europeu i Americà però no al Japò que és va fabricar fins al 1999.
Des de llavors honda va vendre el disseny a l'empresa xinesa Jincheng Corporation que la va tornar a produir a partir del 2001, amb una qualitat inferior a la d'honda però introduïnt millores com el fre de disc davanter.
Si esteu interesats en tenir una moto d'aquestes, la original s'ha de comprar de 2a mà i la nova versió Xinesa l'he vist en diferents marques i models però l'unic distribuïdor que he trobat per Catalunya està a Puig Reig i ven els models (SUMCO Dingo 110) per 1537€ amb transport inclós.
Des de llavors honda va vendre el disseny a l'empresa xinesa Jincheng Corporation que la va tornar a produir a partir del 2001, amb una qualitat inferior a la d'honda però introduïnt millores com el fre de disc davanter.
Si esteu interesats en tenir una moto d'aquestes, la original s'ha de comprar de 2a mà i la nova versió Xinesa l'he vist en diferents marques i models però l'unic distribuïdor que he trobat per Catalunya està a Puig Reig i ven els models (SUMCO Dingo 110) per 1537€ amb transport inclós.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
7 comentaris:
Com ja et vaig comentar, suzuki també téun model molt similar, la SV50:
http://www.suzukicycles.org/photos/RV/RV50/1982_RV50_white_580.jpg
Si heu vist la foto comprovareu que m'he equivocat, no es tracta de la sv si no de la RV. Perdoneu.
Però la suzuki aquesta es de 50cc la DAX xina fa 110cc i fins hi tot es mes petita.
Tard o d'hora una d'aquestes sera meva...
Albert
Quantes varietats de model tenia la honda?
http://www.suzukicycles.org/RV-series/index.html?RV90.shtml~isoraami
que tal companys,jo estic interessat en comprar una DAX ORIGINAL,si sabeu d´alguna agrairia m´ho diguessiu,gracies.
bernat-629791936-bernat2m@gmail.com
Ostres, busques la original d'honda? deu ser difícil de trobar. has provat en webs de vehicles de 2a ma com http://motos.coches.net/index.cfm ???
Publica un comentari a l'entrada