Logos famosos: origen i significat

dimarts, de gener 16, 2007

El nom del conegudíssim hipermercat Carrefour prové del primer local que es va obrir, a França. Aquest local estava localitzat en un encreuament de camins, per la qual cosa l'empresa va decidir posar-lo el nom "encreuament de camins", que és la traducció al català de la paraula "carrefour".

En el logo s'observen dues figures, una blava i una altra vermella, i el buit que generen entre elles és una lletra C majúsucula.

El creador del logo és Teiyuu Goto, i les inicials VAIO signifiquen Video Audio Integrated Operation.
Les lletres V i A del logotip corresponen a la forma d'una ona sinusoïdal, un senyal analògic. Les lletres I i O representen un 1 i un 0, els dos elements del codi binari. Quan s'encén un portàtil Sony VAIO, es reprodueix com a melodia inicial el so derivat de les lletres V, A, I, O en prémer les tecles d'un telèfon.

Phil Knight, el fundador de l'empresa Nike, va prendre el nom i el logo de la seva empresa de la deessa grega Niké, de la qual prové també el símbol de la victòria, representat mitjançant una "V". I el logo vol semblar-se molt a aquest símbol... Se diu que Knight va pagar a l'estudiant de disseny Carolyn Davidson només 35 dòlars pel disseny del famós logotip.
El logotip, tan senzill i accessible, transmet velocitat en un moviment d'enrere cap a endavant.

Si us han agradat les explicacions podeu trobar més significats de logos a la web hachemuda.com


font | mename

marcadors socials: ma.gnolia furl reddit Squidoo Technorati delicious google yahoo digg facebook

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada